Nieuw leven

“Heb ik mijn haar nu al gewassen?”
“Ben je zeker?”
“En had ik me nu al ingesmeerd?”

3 x ja dus. Een kwartiertje ervoor was ik uit bed gesprongen. Een gemiste oproep ’s nachts, gevolgd door een voicemail en een sms’je. Dat ik niet moest schrikken. Dat ze in het ziekenhuis lag omdat haar water gebroken was. Paniek alom dus. Bij mij dan toch. De tweeling was veel te voortvarend. Ze moesten nog minstens een maandje blijven zitten. Zelf ben ik iemand die graag snel in actie schiet (“Het moet vooruit gaan”, Het Lief kan mijn leuze al scanderen, zingen en neuriën.) Maar op 32 weken beslissen “Hey mama, we komen er al aan”, vind ik nou toch wel van een beetje te veel initiatief getuigen.

Versgewassen haar en 2 snijwondjes dankzij de verloren concentratie later, kreeg ik de beste vriendin aan de lijn en werd ik meteen wat gerustgesteld. In die mate dat ik zelfs nog vroeg wat dat juist betekende, terwijl ik doorgaans best weet dat het breken van water gepaard gaat met een nakende bevalling. “Wat denk je dat dat betekent? Dat ik ga bevallen tsien!” Duidelijkheid, daar hou ik van. Iets later moest ze inhaken, want ze had al 8 centimeter opening en moest dus eigenlijk bijna beginnen persen. Leek me inderdaad een geldige reden om het gesprek even te stoppen.

Enkele uurtjes later kreeg ik het verlossende bericht dat ze gezond en wel waren: Senn en Finn. Klaar om iedereen in de luren te leggen met hun schattige zelves. Zo georganiseerd als ik ben, stond mijn tas in de tussentijd al klaar in de hal, moest er iets gebeurd zijn waardoor ik naar het ziekenhuis moest snellen. Grappig wel, want die van de BFF was nog niet gevuld. Dat heb je dan, met 2 voortvarende ventjes. Maar de liefste ventjes wel. De mooiste. En de schattigste ter wereld. “Elke meter denkt dat over haar metekind”, hoor ik je al zeggen. Wel, oordeel vooral zelf.

Finn

Finn

Senn

Senn

Standaard

Geef een reactie

